Şeytanlı Göl - George Sand - PDF E-EKİTAP ÜCRETSİZ Oku, İndir

Aim for the task of upscalerolex.to desires.

Şeytanlı Göl – George Sand

Şeytanlı Göl – George Sand

Lisans / Fiyat: Ücretsiz
Yıl: 1999
Eklenme: Ocak 18th, 2024
Dil: Türkiye
Sayfa: 117
Yazar: George Sand

908 Kişi Tarafından Görüldü

Dönemin en önemli romanı: “Şeytanlı Göl”dür. Hep Tanrı’yı aradı ama… 1848’de başlayan ihtilalle birlikte Sand, politik hayata karışma arzusuyla kendini tekrar Paris’te bulur. Kısa süreli bazı siyasal çalışmalardan sonra 1849’da bir daha dönmeme kararı üzerine Nohant’a gider ve politik hayattan kendini soyutlayarak daha çok tiyatro eserlerine yönelir.

Şeytanlı Göl Önsöz Kısa özeti

“Kenevircinin Gece Söyleşileri” adı altında toplamayı düşündüğüm köy yaşamıyla ilgili romanlar dizisine “Şeytanlı Göl”le başlarken, yazında herhangi bir devrimci savım, yöntemim yoktu.

Kimse kendi başına bir devrim yapamaz. Aslında, hele güzel sanatlarda, bu görevi herkes üzerine almış olduğu için, insanlık onu ayrımına varmadan gerçekleştirir. Ama bu düşünce, köy yaşamını ele alan romanlara uygulanamaz. Bu tür roman, her dönemde, kimileyin gösterişli, kimileyin süslü, kimileyin saf olarak, türlü

biçimlerde yaşadı. Kır yaşamı hayalinin, her dönemde kentlerin ve sarayların ülküsü olduğunu daha önce de söylemiştim; bunu burada bir daha tekrarlayım.

Uygar insanı ilkel yaşamın güzelliklerine götüren eğilime uymakla, yeni bir şey yapmış olmadım. Ne yeni bir dil yaratmak, ne de yeni bir biçem aramak istedim. Buna karşın birçok yazıda bunun tersi ileri sürüldü; ama, düşüncelerimi kimse benden iyi bilemez. Sanat yapıtının doğuşunda biricik esin kaynağı, en sıradan bir düşünce ya da en sıradan bir durum olduğu halde, eleştirmenlerin onu hep uzaklarda aramalarına şaşarım.

“Şeytanlı Göl”e gelince; beni, konusu her gün seyrettiğim gösterişsiz görünümler arasında geçen bu alçak gönüllü öyküyü yazmaya yönelten, kitabın birinci bölümünde anlattığım gibi, Holbein’ın beni etkileyen bir resmi, gördüğüm gerçek bir ekim sahnesi oldu.

Bu romanı ne amaçla yazdığım sorulacak olursa, çok dokunaklı, çok yalın bir şey ortaya koymak istediğimi; ama, istediğim gibi başarılı olamadığımı söyleyeceğim.

Güzelliğin yalınlıkta olduğunu anladım, duyumsadım. Ancak, görmek ve betimlemek ayrı ayrı şeylerdir. Sanatçının bütün isteği, görmesini bilenleri,görmeye yönlendirmektir.

 

Bizlere destek olmak için Lütfen Yorum Yapınız.