Şeytan - Lev Nikolayeviç Tolstoy - PDF E-EKİTAP ÜCRETSİZ Oku, İndir

Aim for the task of upscalerolex.to desires.

Şeytan – Lev Nikolayeviç Tolstoy

Şeytan – Lev Nikolayeviç Tolstoy

Lisans / Fiyat: Ücretsiz
Yıl: Nisan 2013
Eklenme: Ocak 17th, 2024
Dil: Türkçe
Sayfa: 120
Yazar: Lev Nikolayeviç Tolstoy

2.430 Kişi Tarafından Görüldü

Şeytan  Lev Nikolayeviç Tolstoy

Şeytan  Lev Nikolayeviç Tolstoy Anna Karenina’dan yaklaşık on yıl sonra, 1898 yılının Kasımında yazmıştır. Bu ilginç uzun öykü, okuru, Kreutzer Sonat ile birlikte Tolstoy evreninin en temel iki sorunsalıyla bir kez daha karşı karşıya getiren sınırlı bir özet gibidir: Şeytan Taşra aristokrasisine dayalı ideal “aile mitosu”yla ve kadının bir baştan çıkartıcı olduğu anlayışıyla Tolstoy, bu öyküde, etkilendiğini bildiğimiz Schopenhauer irade felsefesinin sanki bir uygulamasını gerçekleştirir.Şeytan  Orada türün devamından öteye bir amacı bulunmayan “irade”, “cinsel dürtü” olarak kişiyi sürükler durur. Bu durumda şeytan, asıl içimizdeki o karşı konulmaz dürtüdür. Dışarıdaki şeytan kadın ise, bu dürtüyü uyaran nesneden başka bir şey değildir.

Şeytan: İçimizdeki karşı konulmaz dürtü.

 Özeti

Şeytan Geçmişimiz hayatımızın her anında karşımıza çıkabilir. Geçmişte yaptığımız şeyler yaşadığımız ilişkiler o zaman orda bittiği sanılsa da onların uzantıları gelecekte biz bulabilir ve başımıza sorunlar açabilir. Yevgeni geçmişte cinsel arzularını bastıramadığı için köylü bir kadınla ihtiyaç giderme ilişkisi kurar o zaman yaptığı bu şey onun için geçmişte hatırlanmayacak şuan için arzularını tatmin edecek bir çözümdü ve kendini bunu yaparken haklı görüyordu çünkü kendince o bunun ihtiyacıydı ve giderilmesi gerekiyordu.

-Şeytan cinsel dürtüsünü kontrol edemedi ve iradesine yenik düştü elbette bu tarz duyguları kontrol etmek kolay demiyorum şüphesiz kolay değildir ama önemli olanda bunu başara bilmektir peki ya nasıl başarmalı? Ben Yevgen’nin yerinde olsam bu durumda ne yapardım her şeyin bir adabı vardır mesela yemek yemekte bir ihtiyaç insan için ve insan bunu yaparken bir adap çerçevesinde yapmalıdır nasıl yemek yemenin adabı varsa biriyle birlikte olmanın da adabı da evlenmektir.

Ayrıca bu istek bir yemek yeme isteği gibi değildir insan yemek yemese ölür ama çok lezzetli bir şey yemek ister onu yemezse kendine engel olursa ölmez bu istekte lezzetli bir şey yemeği istemek gibidir.Ama Yevgeni kendine engel olamadı bu istek karşısında ahlaki değerleri ailenin kutsallığını düşünmeden içindeki şeytan ın sesine kulak verdi ve onun istediklerini yaptı ve o unutulur sandığı geçmişi peşini bırakmadı tekrar Şeytan karşısına çıktı ve düzenli hayatını alt üst etti bu içindeki karlı konulmaz istek onu ya da ikinci sona göre birlikte olduğu kadını hayattan etti.

Hepimizin hayatında objeleri vardır Yevgeni’nin objesi şeytan ı kadındı kiminin ki para kiminin ki makamdır aslında bu objeleri kaldırdığımızda altından tek bir şey çıkıyor oda insanın kendi şeytan ı.

-şeytan bu kılıklara girip insana ahlakı edebi ve birçok değeri çiğnetip arzularının kölesi yapıyor buda insanı hazin bir sona götürüyor matta incilin de dediği gibi başına dert olan sağ gözünse onu söküp al ve kendinden uzağa at çünkü uzuvlarından birinin yok olması bütün bedenin cehenneme atılmasından daha iyidir.

Bizlere destek olmak için Lütfen Yorum Yapınız.